Rozwinięcie ważniejsze od wstępu
27 listopada 2008, 10:01Wbrew temu, co się powtarza od lat, sondaż przeprowadzony wśród 2360 Czeszek ujawnił, że kobiety czerpią więcej przyjemności z właściwego stosunku płciowego niż z gry wstępnej (Journal of Sexual Medicine).
Internetowa depresja
3 lutego 2010, 11:21Ludzie, którzy spędzają dużo czasu w Sieci, częściej mają objawy depresji. Psycholodzy z Uniwersytetu w Leeds stwierdzili, że u niektórych osób wykształcił się przymus korzystania z Internetu (kompulsja), przez co czaty i serwisy społecznościowe zastąpiły kontakty z realnego życia.
Pantofelek w roli Pac-Mana
16 stycznia 2011, 19:52Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.
Decay - horror o szkodliwym wpływie bozonu Higgsa
13 grudnia 2012, 11:07Promieniowanie bozonu Higgsa przemieniło techników, uwięzionych w podziemiach CERN-u w zombie. Dwaj brytyjscy doktoranci Luke Thompson i Hugo Day z University of Manchester nakręcili niskobudżetowy horror, który opowiada nam tę historię.
HDD obronią się przed SSD
24 czerwca 2015, 10:02Wbrew oczekiwaniom wielu urządzenia SSD w najbliższej przewidywalne przyszłości nie pokonają HDD ani pod względem ceny, ani pojemności. Postęp technologiczny sprawia, że HDD są coraz doskonalsze i coraz tańsze
Inskrypcje z pasków bambusowych z grobowca cesarza to zaginione zasady starożytnej gry
15 marca 2019, 16:45Na paskach bambusowych (jiǎndú) z pochówku Liu He, cesarza Chin z dynastii Han, który panował przez 27 dni pomiędzy 18 lipca a 14 sierpnia 74 p.n.e., znajdują się inskrypcje z zaginionymi od wieków zasadami gry planszowej liubo. W grobowcu w Nanchangu odkryto ponad 5200 pasków. Zasady starożytnej "planszówki" dla 2 graczy spisano na ponad 1000 z nich. Potwierdzili to naukowcy z Uniwersytetu Pekińskiego.
Jednominutowa gra pozwala zdiagnozować autyzm u dziecka
4 lutego 2025, 16:51Wystarczy dosłownie minuta gry, by odróżnić dziecko z autyzmem od dziecka z ADHD lub dziecka bez zaburzeń. Computerized Assessment of Motor Imitation (CAMI) to komputerowe narzędzie opracowane przez naukowców z Kennedy Krieger Institute oraz Nottingham Trent University. Wykorzystuje ono technologię śledzenia ruchu do wykrywania różnic w zdolności do naśladowania motoryki i na tej podstawie pozwala – w ciągu minuty – odróżnić dziecko autystyczne od dziecka zdrowego i z innymi zaburzeniami.
iPod z wyświetlaczem zbliżeniowym?
22 lipca 2006, 17:23Apple złożył wniosek patentowy na własną technologię podobną do wyświetlacza dotykowego. Wniosek zatytułowany jest "Wykrywacz zbliżenia w urządzeniu przenośnym".
CES: 200 GB na płycie Blu-ray
11 stycznia 2007, 11:33TDK zaprezentował podczas targów CES 2007 płytę Blu-ray o pojemności 200 gigabajtów. To ważny krok w historii niebieskiego lasera – stwierdził Sethu Palat, dyrektor marketingu TDK.
iPhone z YouTube'm
21 czerwca 2007, 10:32Apple poinformowało, że użytkownicy iPhone’a będą mogli przeglądać zawartość serwisu YouTube. Należący do Google’a serwis zdobył sobie olbrzymią popularność wśród użytkowników komputerów, ale jest niemal nieobecny na rynku telefonii komórkowej.
