Rozwinięcie ważniejsze od wstępu

27 listopada 2008, 10:01

Wbrew temu, co się powtarza od lat, sondaż przeprowadzony wśród 2360 Czeszek ujawnił, że kobiety czerpią więcej przyjemności z właściwego stosunku płciowego niż z gry wstępnej (Journal of Sexual Medicine).



Internetowa depresja

3 lutego 2010, 11:21

Ludzie, którzy spędzają dużo czasu w Sieci, częściej mają objawy depresji. Psycholodzy z Uniwersytetu w Leeds stwierdzili, że u niektórych osób wykształcił się przymus korzystania z Internetu (kompulsja), przez co czaty i serwisy społecznościowe zastąpiły kontakty z realnego życia.


Pantofelek w roli Pac-Mana

16 stycznia 2011, 19:52

Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.


Decay - horror o szkodliwym wpływie bozonu Higgsa

13 grudnia 2012, 11:07

Promieniowanie bozonu Higgsa przemieniło techników, uwięzionych w podziemiach CERN-u w zombie. Dwaj brytyjscy doktoranci Luke Thompson i Hugo Day z University of Manchester nakręcili niskobudżetowy horror, który opowiada nam tę historię.


HDD obronią się przed SSD

24 czerwca 2015, 10:02

Wbrew oczekiwaniom wielu urządzenia SSD w najbliższej przewidywalne przyszłości nie pokonają HDD ani pod względem ceny, ani pojemności. Postęp technologiczny sprawia, że HDD są coraz doskonalsze i coraz tańsze


Inskrypcje z pasków bambusowych z grobowca cesarza to zaginione zasady starożytnej gry

15 marca 2019, 16:45

Na paskach bambusowych (jiǎndú) z pochówku Liu He, cesarza Chin z dynastii Han, który panował przez 27 dni pomiędzy 18 lipca a 14 sierpnia 74 p.n.e., znajdują się inskrypcje z zaginionymi od wieków zasadami gry planszowej liubo. W grobowcu w Nanchangu odkryto ponad 5200 pasków. Zasady starożytnej "planszówki" dla 2 graczy spisano na ponad 1000 z nich. Potwierdzili to naukowcy z Uniwersytetu Pekińskiego.


Jednominutowa gra pozwala zdiagnozować autyzm u dziecka

4 lutego 2025, 16:51

Wystarczy dosłownie minuta gry, by odróżnić dziecko z autyzmem od dziecka z ADHD lub dziecka bez zaburzeń. Computerized Assessment of Motor Imitation (CAMI) to komputerowe narzędzie opracowane przez naukowców z Kennedy Krieger Institute oraz Nottingham Trent University. Wykorzystuje ono technologię śledzenia ruchu do wykrywania różnic w zdolności do naśladowania motoryki i na tej podstawie pozwala – w ciągu minuty – odróżnić dziecko autystyczne od dziecka zdrowego i z innymi zaburzeniami.


iPod z wyświetlaczem zbliżeniowym?

22 lipca 2006, 17:23

Apple złożył wniosek patentowy na własną technologię podobną do wyświetlacza dotykowego. Wniosek zatytułowany jest "Wykrywacz zbliżenia w urządzeniu przenośnym".


CES: 200 GB na płycie Blu-ray

11 stycznia 2007, 11:33

TDK zaprezentował podczas targów CES 2007 płytę Blu-ray o pojemności 200 gigabajtów. To ważny krok w historii niebieskiego lasera – stwierdził Sethu Palat, dyrektor marketingu TDK.


iPhone© Apple

iPhone z YouTube'm

21 czerwca 2007, 10:32

Apple poinformowało, że użytkownicy iPhone’a będą mogli przeglądać zawartość serwisu YouTube. Należący do Google’a serwis zdobył sobie olbrzymią popularność wśród użytkowników komputerów, ale jest niemal nieobecny na rynku telefonii komórkowej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy